BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, August 28, 2009

Congratulations My Beloved Father!

"Konvo Abah insya-Allah 10 November nanti,"sedikit saja yang dituturkannya ketika pulang dari kantor malam itu. Teruja aku, umi dan sekalian adik-adikku kala mendengar berita.


"Ucaplah tahniah kat Abah, Amin, "kata Umi pada adik bongsuku..Tahniah.Tahniah..Semua yang sedang duduk di ruang tamu malam itu bersalaman tahniah dengan Abah.


gambar 1 : Mohd Roslan bin Ahmad (Abah)

Ya, dialah ayahku! Dia telah berjaya menghabiskan pengajian masternya dalam bidang Business Management and Administration (BMA) atau lebih dikenali sebagai Sarjana Pengurusan dan Pentadbiran Perniagaan di Open University Malaysia, Kuala Lumpur selama lebih 2 tahun. Apa yang aku kagumi, dia berjaya menguruskan masanya dengan baik..bekerja dari pukul 8 pagi dan pulang selepas Maghrib hari Isnin sehingga Sabtu, pada hari Ahad pula hadir kuliah di KL sehingga tengahari..Namun, dirinya tetap mempamerkan keceriaan dengan keluarga walaupun sebenarnya dia sangat letih, apatah lagi apabila peperiksaan semakin hampir. Pernah suatu ketika aku terjaga daripada tidur lebih kurang jam 1.30 pagi. Aku menjenguk ke tingkat atas dan aku dapati Abah sedang tekun mentelaah buku-bukunya yang tebal bertemankan sebuah lampu meja.



gambar 2 : bergaya dengan baju rayanya

"Abah da dapat master..kamu semua pun kena buat macam Abah. Sekurang-kurangnya master..lagi bagus kalau dapat PhD. Kalau tak, malu jela.." kata-kata motivasi yang menyemarakkan semangatku untuk terus belajar. Aku begitu bangga mempunyai ayah sebegitu cekal dan kuat keazaman. Sungguhpun terpaksa berulang-alik dari Serdang ke Seremban mencari nafkah, namun keinginannya untuk terus menimba ilmu tidak sama sekali dapat dimusnahkan oleh segala kesibukan. Aku yakin impiannya untuk menjadi CEO syarikat akan tercapai suatu hari nanti. Amin ya Robbal 'alamin. Mabruk ya Abi!


*agak terkilan kerana tidak dapat bersama-sama pada majlis konvokesyen nanti..(berada di perantauan)*


gambar 3 : keluargaku

0 comments: