BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, May 28, 2010

Sudut Pandang Penulis


Pertama : Penulis membenci pembelot dan pengkhianat agama sendiri. Penulis lebih mencintai Ruhud Diniyyah berbanding Ruhusy-Sya'biah.
"Dan janganlah kamu berdusta dengan sebab apa yang disifatkan oleh lidah kamu: “Ini halal dan ini haram”, untuk mengada-adakan sesuatu yang dusta terhadap Allah; sesungguhnya orang-orang yang berdusta terhadap Allah tidak akan berjaya." (An-Nahl;116)
Penulis membantah sekeras-kerasnya pemberian lesen judi Piala Dunia..Lulus permit=HARAM, Judi=HARAM, Sokong pemberian permit=HARAM.


Kedua : Penulis mengajak sidang pembaca mendoakan kebaikan dan kesejahteraan kaum Muslimin yang semakin diperlekeh muassir ini. Kapal Bantuan Kemanusiaan Gaza dikepung helikopter Israel. Syarat pemberian bantuan adalah pihak Isr
ael perlu memeriksa semua jenis bekalan bantuan dan 'diluluskan' terlebih dahulu. Setelah itu, kesembilan kapal tersebut perlu pulang ke pelabuhan asal tanpa boleh menyalurkan terusbantuan yang dibawa kepada rakyat Palestin.
"Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut ugama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): “Sesungguhnya petunjuk Allah (ugama Islam itulah petunjuk yang benar”. Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu." (Al-Baqarah:120)

Ketiga : Kebebasan berpolitik adalah hak individu dan setiap rakyat. Islam merupakan ad-Deen yang bersifat menyeluruh dalam semua aspek kehidupan manusia. Tiada suatu unjuran pun yang mampu keluar dari ruang lingkup kesyumulan Islam, k
hususnya politik. Gerakan memperbodoh pemikiran rakyat Mesir tidak akan sama sekali berlaku di Malaysia. Liberalisme dibantah, dibenci dan ditolak seratus peratus. Kembalikan keizzahan Islam melalui perpaduan dan kesatuan hati berasaskan syara'.
"Berkatalah perkara yang benar, meskipun pahit"(Hadis Rasulullah s.a.w.)
"Ketahuilah, sekiranya mereka meletakkan matahari pada tangan kananku dan bulan pada tangan kiriku supaya aku meninggalkan dakwah ini, nescaya aku sekali-kali tidak akan meninggalkannya,"(mafhum sabda Nabi s.a.w kepada bapa saudaranya;Abu Talib)
Anti Rasuah dan Penyelewengan Amanah!!



0 comments: